Op de foto v.l.n.r.: Robert Bos, Els Blaauw, Harry Steenhuisen en Jeroen Müller

EIFFEL ziet de samenwerking met OCTOBOX Projecten als een mooie nieuwe stap in hun reis naar een digitalere juridische wereld. “We zetten de technologie optimaal in om de mens te ondersteunen. Onze juristen hoeven nu minder handmatige administratieve handelingen te verrichten en kunnen hun denkkracht, tijd en energie besteden aan juridische inhoud en klantcontact.’’

EIFFEL: voorloper in legal innovation

EIFFEL is groot geworden in interim opdrachten en consultancy en sterk vertegenwoordigd in de juridische wereld. Sterker nog, op het gebied van legal innovation loopt EIFFEL voorop. Hun netwerk bij zowel landelijke als lokale overheden is enorm. ”Door de samenwerking met OCTOBOX krijgen we nog meer slagkracht”, aldus Joanieke Oost, teamleider Woo-desk bij EIFFEL. “We helpen bijvoorbeeld veel gemeenten met de afhandelingen van Woo-verzoeken. Met deze software van OCTOBOX geven we onze juristen betere tools in handen om hun werk bij onze opdrachtgevers nog efficiënter, veiliger en beter te doen.”

OCTOBOX: meer structuur door intelligente software

Zoals algemeen directeur Harry Steenhuisen het uitlegt: “Bij OCTOBOX Projecten maken we slimme cloudbased software waarmee we het gemakkelijk maken om met ongestructureerde info te werken. Of het nu gaat om brieven, documenten of dossiers. Anonieme of niet anonieme data. Onder andere doordat we artificial intelligence inzetten, brengt ons nieuwe systeem veel voordelen met zich mee.”

Optimale ondersteuning en ontzorging
Een efficiëntere en betere manier van werken staat misschien wel bovenaan dit lijstje met voordelen voor de opdrachtgevers van EIFFEL. “Op onze Woo-desk ontzorgen we ambtenaren bij het verwerken van Woo-verzoeken. Wij brengen de nodige kennis mee en vangen piekbelasting op”, aldus Oost. In OCTOBOX wordt alles een stuk nauwkeuriger bijgehouden, waardoor Woo-juristen hun werk gemakkelijker en sneller kunnen doen. “Veel gemeenten werken nog met Adobe Acrobat, wat handmatig werk en minder veiligheid betekent. De OCTOBOX software minimaliseert de kans op fouten én de werkdruk op de afdeling, waardoor juristen meer tijd hebben om te doen waarvoor ze zijn opgeleid.”

Dag rompslomp, welkom geautomatiseerde processen

“Zie het programma maar als digitaal maatje dat op de knoppen drukt, zodat de ambtenaar of jurist zijn of haar handen vrij heeft”, vult Steenhuisen aan. “Ik zou als gemeente best balen als ik een dure jurist inhuur en deze vervolgens de helft van de tijd kwijt is met administratieve rompslomp. We leven in 2022. De tijd dat we de technologie moeten inzetten voor procesautomatisering - waardoor we zelf meer inhoudelijk met ons vak bezig kunnen zijn - is aangebroken. Bij OCTOBOX zorgen we voor de software, zodat de juristen hun waardevolle denkkracht kunnen inzetten daar waar het nodig is. ‘’

Op naar de jurist van de toekomst

EIFFEL heeft juridische innovatie hoog op de agenda staan. “Bij elke potentiële vernieuwing stellen we onszelf drie vragen”, legt Oost uit. “Klopt alles juridisch inhoudelijk? Is het laagdrempelig? Brengt het een efficiencyslag? Achter alle drie deze punten kunnen we nu een vinkje zetten, vandaar dat we met OCTOBOX in zee zijn gegaan. We willen dat onze juristen in de toekomst nog breder om zich heen kijken en niet te snel van A naar B hollen. Daarbij zetten we uiteraard intensieve scholingsprogramma’s in, maar maken we ook zo slim mogelijk gebruik van de technologie. De AI based software van OCTOBOX is een nieuw stuk gereedschap in onze kist.”

Meer weten?

Werk je bij een overheidsinstantie en op zoek naar ondersteuning in het Woo-proces? Of wil je om een andere reden meer weten over samenwerken met EIFFEL? Mail of bel Thirza van Haaften voor meer informatie.

Wij helpen jouw juridische organisatie naar een hoger level. Door het optimaliseren van juridische processen. Het digitaliseren van repeterende werkzaamheden. Of door extra juridische capaciteit en trainingen. EIFFEL biedt het complete plaatje; van praktische adviezen tot rake implementaties.

Meer weten? Neem contact op met Thirza!