Nu en toen

Sinds de start in 1992 hebben we onze naam in legal, finance & process stevig gevestigd. Dat was het doel van onze oprichter, ing. Ferdi van Dommelen. Een solide organisatie neerzetten. En ingenieus. Vandaar de naam EIFFEL. In 2008 stelden we ons opnieuw een doel. We wilden beter. Vooraf met de opdrachtgever kunnen afspreken welk resultaat we gaan bereiken. Geheel ongebruikelijk in onze sector zetten we vanaf dat moment koers, op weg om topspeler in oplossingen te worden.

Trapdeel Eiffeltoren in kantoor Eiffel
Trapdeel 14 van de Eiffeltoren

Al snel kwam de wereldeconomie in zwaar weer. Huizencrisis, bankencrisis of eurocrisis. Welke crisis dan ook, wij hebben het meegemaakt en doorstaan. Het sterkte ons juist in onze nieuwe ambitie. Tot op de dag van vandaag merken we dat de vraagstukken van organisaties veranderen. Overal is het besef dat werkdruk of piekbelasting opvangen met extra capaciteit slechts een doekje voor het bloeden is. In een snel veranderende wereld, gaan organisaties op zoek naar slimme en duurzame oplossingen. En dit is juist de houvast die wij bieden.

Naar oplossingen

Wij sorteerden voor op de transformatie naar het bieden van oplossingen. Nog geen jaar na het inzetten van deze transformatie, veranderde de economische omstandigheden nog meer. Een triple dip. Zo als bij iedere andere organisatie in Nederland geldt dat de koers en richting op scherp werd gezet door de economische tegenslagen. Wij hebben ook in deze periode van krimp vastgehouden aan de ingezette koers om opdrachtgevers naast het ontlasten in werkdruk met de inzet van interim professionals, ook integrale oplossingen te bieden.

Ondernemende experts

Onze professionals zijn de motor van deze transformatie. Zij zijn expert in hun vakgebied én zijn ondernemend. Dit laatste betekent dat zij van nature processen vanuit een ander perspectief bekijken en openstaan om met hun opdrachtgever en collega’s te ontdekken of bestaande processen ook slimmer kunnen. Dit ondernemerschap faciliteren en stimuleren we, omdat hiermee de weg vrij wordt gemaakt voor nieuwe organisatiebrede oplossingen van terugkerende vraagstukken. Zo helpen we niet meer alleen achterstanden in dossiers snel afhandelen bij veranderende wetgeving, maar denken we ook na over de verbeterpunten in deze processen.

"Als ondernemer moet je de drive hebben om alles op alles te zetten om je klanten te helpen beter te worden in wat zij doen."

Ferdi van Dommelen

Het jubileumjaar 2017

Dit jaar bestaan we 25 jaar. Een prachtige mijlpaal. Nog iedere dag willen we een beetje beter worden. Meebewegen als de markt daarom vraagt. Met resultaat. De slimme organisatie die er nu staat, spreekt tot de verbeelding én is solide. En daar zijn we trots op!

Natuurlijk staan we op verschillende manieren stil bij ons jubileum. Zo interviewden we voor de eerste editie 2017 van onze nieuwsbrief 'Slimmer met...' onze oprichter Ferdi van Dommelen. Over hoe het begon en wat de elementen die al 25 jaar het succes van onze organisatie bepalen. Benieuwd? Laat je inspireren en lees het hele interview: 'Succesvol transformeren als organisatie: 6 insights' >

Wie ons inspireren

Gustave Eiffel

Zelf streven we er ook na om de juiste balans tussen innovatieve en duurzame dienstverlening te houden. Nog altijd passend bij de signatuur van onze naamgever, Gustave Eiffel, de Franse architect die bekend staat om zijn slimme en solide constructies. Het werk van Gustave Eiffel is op veel plekken in de wereld terug te vinden, zo ook in ons hoofdkantoor. Bij binnenkomst is het niet te missen: trapdeel 14 van de originele Eiffeltoren-trap. Centraal opgesteld, als blikvanger in de ontvangsthal.

Ranomi Kromowidjojo in kantoor Eiffel
Net als Ranomi Kromowidjojo verder willen reiken en versnellen waar nodig

Lessen uit de topsport

Vanaf 2008 haalden wij topsporters dichter naar ons toe, omdat we zagen dat er voor ons veel lessen te halen zijn uit de manier waarop zij hun weg naar succes uitstippelen. Wij herkenden onszelf in de ambitie om het hoogst haalbare te willen halen.

Al snel leerden we dat je, op weg naar het bereiken van je doel, soms andere keuzes moet maken dan dat je zou denken. Bijvoorbeeld dat je je energie niet moet steken in de omstandigheden die je in de weg zitten op weg naar je doel, maar dat je je moet richten op wat je wél kunt beïnvloeden.